2013-04-08

Hydropondiskt odlande. Från en blogg av Niklas Eliason

http://blogg.epiclion.org/det-hallbara-sammhallet/en-gronare-framtid/

Fördelarna med Hydropondiskt odlande

nft.gif (9373 bytes)Under tiden som jag jobbade på farmen i Sydney så fick jag lära mig mycket om någonting som kallas Hydropondisk odling. Jag har redan innan jag kom till Australien läst och funderat mycket om det, men först nu har jag fått uppleva det i praktiken. Vad detta innebär är att växternas rötter inte sitter i jord så som vanligt är, utan hänger fritt i vatten med tillsatt syre och näring. På så sätt kan man odla mycket mer effektivt. I regel betyder det att du får en större skörd på kortare tid. Idag kan man odla i princip allting hydropondiskt. Det finns många olika tekniker med sina egna fördelar och nackdelar.
De största fördelarna med att odla hydropondiskt är naturligtvis att du får en större skörd på kortare tid. Du får även en mer kontrollerad tillvaro för dina plantor. Det blir lättare att underhålla. Det är alltså mindre jobb, med större inkomster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar